tirsdag 5. oktober 2010

Nib`s utfordring -Lopper i blodet!

Å finne seg et favoritt-loppe møbel er ingen enkel sak i dette huset. For som min datter på 11 sier så er "alt i dette huset er jo fra loppemarked eller søpla!" Og faktisk har hun et poeng her. Jeg elsker gamle ting som mange andre ser på som søppel og jeg har funnet veldig mange skatter både på loppemarked og til og med noen på gjennvinningsstasjonen, men favorittene mine er nok disse her: En gammel skuffe seksjon som har stått i min fars verksted full av skruer og småting. Nå står den på mitt kjøkken og er en liten sittbenk under vinduet! Det eneste jeg gjorde med den var å male selve rammen rundt skuffene hvit.




Fantastisk fine disse gamle håndtakene.

Og så må jeg ta med dette bordet som jeg fikk reddet fra søppla, da en nabo ville kaste det. Heldigvis spurte hun først meg om jeg ville ha det siden jeg er så glad i gamle ting!-Heldige meg!! Jeg er så glad i dette bordet som er over hundre år gammelt - et bøbel med sjel !

Fortsatt fin uke til dere som er innom her!
Klemmer fra AlmasHus



10 kommentarer:

Fru Glitters Hus sa...

Død gøy med den benken, skjønner godt at det er en skatt for deg. Og tenker det er morro for pappa at den blir brukt til dette.

Stuebordet er bare nydelig. Passer perfekt inn hos deg.

Ha en forsatt god uke snuppa.

Klem

Cecilia @ www.ceciliasverden.com sa...

Helt utrolig stilig er den!! Skulle gjerne hatt en slik kul benk ja!

God natt.

My home is my Castle sa...

Så flotte ting du viser. Både benken og bordet var virkelig flotte :))

Klem,Kari

Kaoskontroll sa...

Oi, den skuffebenken var lekker! Nesten ikke vits for oss andre å delta nå. ;) Men men... denne gangen har jeg bestemt meg for å delta, for jeg har vært for feig til det ved tidligere utfordringer. Må bare bestemme meg for hvilken loppe som får representere kaoshuset, for her er også det meste lopper, og man blir merkelig glad i slike ting. Og ikke helt objektiv kanskje. :)

Klem

Gyngestol og kaffigrut sa...

Stilig benk, og bordet var nydelig! Så godt at du fikk "reddet" det.
Lykke til i konkuransen.

Herman Grans ♥ sa...

Å den var fin! :) Kjempestilig som benk!
Håper du får ein fin dag :)
Hilsen Grete

Gammel stil sa...

HELT fantastisk!!! Åååh, så nydelig!! For en skatt:):)

Stor klem:)

Minka sa...

Heisann..For en flott skuffeseksjon og for ikke å snakke om bordet!! Og det sku på søpla, du er heldig..Takker for tipset til de billige putene på jysk. Jeg fikk kjøpt meg en hel haug til spisestolene, så slipper jeg merker i de etter dongribuksene til folk, hehe..Jeg sku og ønske at jeg fikk vært med på bloggtreffet i Arendal, men avogtil er det ting som dukker opp uventet, og det gjorde det hos meg seff..Ser ut som dere koste dere skikkelig..klems

LIVS LYST sa...

Den er jo sååå kuul den skuffe-anretningen. Og den ser jo så stor ut også. Perfekt å sitte på!

Lykke til på Nib!

Hilsen Liv

Huldra sa...

Vakker og rustikk benk. Liker at du har beholdt det gamle på skuffene. Den er det mye sjel i! :)