søndag 8. mai 2011

Lopper i blodet..

I dag ble det hele to loppemarkeder på mor- ikke verst! Den ene loppefangsten er allerede kommet i bruk. Her på eldste jentas rom, mac`en har fått ny plass her. Tenkte jo egentlig at jeg skulle ha pusset og malt bordet litt før hun skulle få det, men hun var så ivrig og fant fram vaske bøtte og klut før jeg hadde fått det ut av bilen, og hun mente det slett ikke trengte maling,"litt slitt er jo bare fint"! -En smule miljøskadd har hun nok blitt av å være i hus med ei loppegal mor.

Loppe-gal, ja. Det kan jeg trygt si om et par damer som var på det ene loppemarkedet i dag. Det var rett før det ble basketak mellom to -godt over pensjonsalder- damer, der hun ene mente at den andre dyttet så fælt!!!! Da er det vanskelig å holde seg for å le! Loppemarked er ikke bare bare, skitne triks er det nok av. Sorte detaljer er det endel av i vårt hus etterhvert. Jeg har fått veldig sansen for litt kontrast til alt det hvite. Det dukker opp sort både her og der. Her fra trappegelenderet.




Og i stua er har det blitt flere sorte enn hvite møbler med tida.




Resten av loppefangsten kommer senere...


Fortsatt God Helg!

Hilsen fra AlmasHus.







7 kommentarer:

Lidyll sa...

Synes sorte detaljer er skikkelig tøft jeg*smile*

....og skrivepulten ser jo fin ut som den er...særlig om jenta selv synes litt slitt er fint...*smile* Der er jeg forresten enig med henne!*smile*

Piulfen sa...

Skjønner at eldste jenta ville ta i bruk bordet med en gang. Ble jo super fin på rommet :) Er fint med litt sorte detaljer.

Li/Småtingene sa...

Herlig med sorte detaljer!
Likte skrivepulten kjempegodt :-)
Heldig snuppe du har; så bra at hun har "skjønt greia" med lopper da ;-)

Ha ei fin ny maiuke!
:-)

ღ OTHILIES GÅRDSHANDEL sa...

Hei, bordet var knallfint..Liker godt det slitte preget.Forøvrig en koselig blogg, legger meg til som følger. Ha en fin helg:)

Joy sa...

Wow! Läckert med svarta detaljer! Inte minst så är det lättare att måla ting svart än vitt, hihi...

Förresten, det store kartet från Maximilians rum har vi köpt på IKEA.

Önskar dig og dine en stråålande 17. mai - hipp, hipp!

Kram Joy

Fru Andersen sa...

Sorte og grå detaljer og møbler til hvite vegger og ellers lyse ting er jo så flott! Fint med litt kontraster:-)

Liker kjempegodt blandingen din av det hvite og lette og stramme og mørke!

Ønsker deg en fin uke videre, og jammen er det ikke helg snart;-)

Fru Glitters Hus sa...

Heisan, ønsker deg en fin fin dag.

Klemmer fra meg